Λιναρόσπορος: Φυσική πηγή Ω-3.

No comments yet

Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος είναι ο σπόρος του φυτού Λίνος, το οποίο είναι γνωστό από την αρχαιότητα, και περιέχει ω3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Ε.

Το λινάρι είναι από τα αρχαιότερα καλλιεργούμενα φυτά και εκτός από την κατανάλωση των σπόρων χρησιμοποιείται και στην παραγωγή του λινελαίου. Στην αρχαία Αίγυπτο κατασκεύαζαν ρούχα και υφάσματα από το λινάρι, ενώ η καλλιέργεια του στη Μεσόγειο διαδόθηκε από τους αρχαίους Αιγύπτιους. Στην αρχαία Ελλάδα ο λιναρόσπορος χρησιμοποιήθηκε και στην φαρμακευτική και υπάρχουν αναφορές από τον Ιπποκράτη, τον Θεόφραστο και τον Διοσκουρίδη.

Τα ω3 λιπαρά οξέα που περιέχονται στον λιναρόσπορο εξισορροπούν τυχόν ανισορροπίες της σύγχρονης διατροφής και παρέχουν διάφορα οφέλη στην υγεία μας. Προκειμένου να αφομοιωθούν οι λιναρόσποροι από το πεπτικό μας σύστημα είναι καλό να τους βάλουμε σε νερό όλο το βράδυ, ώστε να μαλακώσει το σκληρό κέλυφος τους, και στη συνέχεια μπορούν να μπουν στα δημητριακά μας, στις σαλάτες ή να τους αναμείξουμε με μέλι. Επίσης μπορούν να τοποθετηθούν σε σούπες, σε μαγειρεμένα λαχανικά ή σε ψωμιά και αρτοσκευάσματα.

Στην αγορά κυκλοφορούν τρείς τύποι λιναρόσπορου, ο σκούρος λιναρόσπορος που δεν έχει υποστεί καμία επεξεργασία και είναι ο θρεπτικότερος, ο αποφλοιωμένος ξανθός γνωστός και ως χρυσός, και ο γενετικά τροποποιημένος που είναι πορτοκαλοκόκκινος. Επίσης κυκλοφορεί και λινέλαιο το οποίο όμως έχει πολύ χαμηλή θρεπτική αξία σε σχέση με τον λιναρόσπορο και είναι ευαίσθητο στην συντήρηση, και ο τριμμένος λιναρόσπορος με τη μορφή αλευριού, το οποίο μπορείτε να το προσθέσετε στα αρτοσκευάσματα αντικαθιστώντας ένα μέρος του αλεύρου που χρησιμοποιείται με ίση ποσότητα αλεύρου λιναρόσπορου.

Η συνιστώμενη δοσολογία λιναρόσπορου είναι 1-2 κουταλάκια του γλυκού την ημέρα ενώ για το αλεύρι σε συνταγές που απαιτούν 2 κούπες αλεύρι μπορείτε το ¼ να το αντικαταστήσετε με αλεύρι λιναρόσπορου.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το παραπάνω άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. πριν τη χρήση σε οποιαδήποτε συνταγή ή την αλλαγή διατροφικών συνηθειών ζητήστε τη γνώμη κατάλληλου επαγγελματία υγείας ή διατροφολόγου. Εφόσον λαμβάνεται φαρμακευτική αγωγή, βρίσκεστε σε περίοδο εγκυμοσύνης ή γαλουχίας ή πάσχετε από κάποιο νόσημα συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *